Uke:    Klasse:      År:
Skriv ut
Arbeidsplan med læringsmål for 8A uke 50 2019
Info:

Mandag: Møt på skolen til vanlig tid, deretter skal vi på Munch-vandring (se eget ark som er delt ut om dette)

 

Kirken siste skoledag: Alle elever deltar dersom det ikke foreligger et «Nei» i Visma (samtykke til arrangement i lokal kirke). For de som har endret samtykke til "nei" blir det et alternativt opplegg på skolen. 

 

Kontaktlærer: Mona Auråen

e-post: [email protected]

sms: 19123016950006

 

Ordenselever: Telma og Johannes K

Bursdag: 12.desember Helene HURRA!

 

  Mandag 09.12.2019 Tirsdag 10.12.2019 Onsdag 11.12.2019 Torsdag 12.12.2019 Fredag 13.12.2019
 

DKS: 1.-3.time: “Møt deg selv i møte med Munch” 

KRLE-prøve 

Norsk
Norsk

Mandag: Den kulturelle skoleekken

Onsdag: STAS-testing

Fredag: Film: "Robin Hood"

Engelsk
Engelsk

Topic: HEROES

 

Learning objectives for this chapter:

  • Define different types of heroes
  • List heroes in real life and literature
  • Use adjectives to describe heroes
  • List some differences between American and British English
  • Find and use verbs in the present simple

 

At school:

Monday: No English

Tuesday: We start watching the movie "Robin Hood" from 2018

Friday: Continue watching the movie

 

Homework:

Take a look at the task about the movie in Classroom, so you can be prepared to work with it next week.

Matte
Matte

Kapittel A: Geometri

 

Læringsmål: 

 

  • kunne konstruere en trekant der vi kjenner alle sidene (Rep.) 
  • vite hva det menes med avstanden fra et punkt til en linje (Rep.)
  • vite hva halveringsstråle er (Rep.)
  • kunne konstruere halveringsstrålen (Rep.)
  • vite at ethvert punkt på halveringsstrålen til en vinkel er det like stor avstand til hvert av vinkelbeina (Rep.)
  • kunne konstruere ulike vinkler
  • vite at summen av vinklene i en trekant er 180 grader
  • vite hva som kjennetegner en rettvinklet trekant, en likesidet trekant og en likebeint trekant
  • kunne konstruere trekanter og firkanter 

 

Arbeidsoppgaver:

A37 - A49

Hjemme:

Blå: side 48 oppg. A 70 del a og b, A 73, oppg. A 81 del a og b s. 50

Gul: side 62 oppg. A 134 del a, b, c og oppg. A 141 på side 64

Rød: alle oppgavene på side 77

 

KRLE
KRLE

TEMA: FAMILE OG VENNER/FILOSOFI OG ETIKK

 

Vi jobber med KRLE-boka s. 19 - 29.   

Se læringsmål og viktige ord/begrep i Classroom

https://classroom.google.com/w/Mzc2MjUwNzE5MDda/t/all

 

4. time mandag brukes til de siste forberedelsene til prøven.

Prøve  onsdag 11/12 i 4.time

 

https://quizlet.com/462701512/krle-boka-side-19-29-nokkelord-flash-cards/?i=rqhdh&x=1qqW

 

Samf. fag
Samf. fag

TEMA: DEN FRANSKE REVOLUSJON

Vi fortsetter å se Les Miserables (episode 4, 5, 6)

Naturfag
Naturfag

KAPITTEL 2 - UTVIKLINGEN AV LIV PÅ JORDA

 

Læringsmål

Du skal kunne

  • forklare begrepene evolusjon, kromosom, gen og mutasjon
  • forklare Lamarcks teori
  • forklare Darwins utviklingsteori
  • forklare Mendels arvelære
  • forklare oppbygningen av DNA-molekylet

 

Arbeidsoppgaver:

Les side 59 - 69, og arbeid med ovennevnte læringsmål

Andre fag
Andre fag

INNSATS FOR ANDRE

Les dette som er lagt ut i Classroom:

https://docs.google.com/document/d/1FlbC6Byf5HkoIEc-CZCqfVWneDqZ3gX2fc1zTzvpv0Y/edit

Vi møtes på 405 mandag 9.12. kl 12.15!

 

FYSISK AKTIVITET

Aktivitet: Svømming

 

KROPPSØVING

Aktivitet: Framføring av gruppedans

 

 

Annet
Annet
Spansk
Spansk

Læringsmål:

- å kjenne til juletradisjonene i Spania og hvordan man feirer jul der

- å kunne synge en spansk julesang

- å lære noen gloser/ord/uttrykk på spansk om jul

Lekse: 

Les teksten som står i dokumentet "Juletradisjoner i Spania" i Google classroom og noter noen stikkord/setninger på norsk i boka di hvor du forteller om spanske juletradisjoner. Ta med notatene dine til timen.

Tysk
Tysk

Lektion 5

jeg kan:

  • en del fakta om norske og tyske juletradisjoner
  • synge en tysk julesang
  • en del uttrykk på tysk om jul

 

Hausaufgabe:

  • Lese tekst 4C und schreibe und lerne die Vokabeln dazu.
Eng. ford.
Eng. ford.

# 7: History talks p. 197-227

Aims for this chapter:

  • To learn and talk about different places around the world
  • To "visit" different times in history
  • To learn more about some historical people like King Arthur, Howard Carter, Øtzi the Iceman, Tut-Ankh-Amen and Neal Armstrong

 

Tuesday: Grammatikk: There is/ there are/ it is - når bruker vi hva?

Thursday: Man on the moon p. 214-216 + 5 quick ones + YouTube video about the moon landing

 

Remember to bring your book (On The Move 1) and your Chromebook to all lessons!

Egenvurd.
Egenvurd.

                    Uke:    Klasse:      År: